Motie
10 jul. 2025
Motie Wijkkrant Rustenburg-Oostbroek
De raad van de gemeente Den Haag, in vergadering bijeen op 10 juli 2025, ter bespreking van Nieuwe investeringsgebieden.
Constaterende, dat:
- Rustenburg-Oostbroek van alle Haagse wijken het laagste scoort wat betreft de sociale cohesie in de wijk;
- er geen wijkkrant meer is in Rustenburg-Oostbroek;
Overwegende, dat:
- de wijkkrant een fijn middel was voor inwoners om op de hoogte te zijn van de activiteiten die georganiseerd worden in de wijk;
- het bezoeken van wijkactiviteiten bijdraagt aan het vinden van verbinding met medebewoners van de wijk;
- de buurtapp Hoplr niet toegankelijk is voor (oudere) inwoners met verminderde digitale vaardigheden;
- bewoners nu vaak niet op de hoogte zijn van wat er in de wijk wordt georganiseerd;
- er vanuit inwoners behoefte is uitgesproken voor terugkeer van de wijkkrant, waarin ook de wijkagenda wordt uitgelicht.
Verzoekt het college:
- een inventarisatie naar de mogelijkheden van een heropstart van de wijkkrant toe te voegen aan het onderdeel Communicatie en participatie in het actieplan 2025-2026 voor investeringsgebied Rustenburg-Oostbroek.
En gaat over tot de orde van de dag.
| Robin Smit |
| Partij voor de Dieren |
Status
Verworpen
Voor
- Partij voor de Dieren
- SP
Tegen
- Hart voor Den Haag
- D66
- VVD
- CDA
- DENK
- ChristenUnie/SGP
- Forum voor Democratie