Bijdrage Nota parkeernormen Den Haag 2021
Commissie Leefomgeving
Het beleid leidt waarschijnlijk tot inzet van meer mobiliteitsalternatieven, wat een positief effect heeft op de bereikbaarheid, het ruimtegebrek en de uitstoot van CO2.
Bij het hoofdstuk vrijgesteld binnen de nota heeft onze fractie een vraag. Waarom is het behoud van groen of een beeldbepalend gebouw niet opgenomen onder de mogelijkheden voor vrijstelling?
Waarom staat er in het hoofdstuk mogelijkheden tot reductie parkeervraag onder artikel 3.4 niet bij de deelauto’s na vijf jaar dat er andere alternatieven voorhanden moeten zijn na de periode van vijf jaar?
In het stuk wordt gesproken over de inzet van mobiliteitsalternatieven ter reducering van de autoparkeervraag, met daaronder de stations Moerwijk, Mariahoeve Ypenburg en openbaar vervoer knooppunt Leidscheveen. Maar waarom betreft dit alleen treinstations en zijn tram en bushaltes hier niet bij betrokken?
Wij staan voor:
Interessant voor jou
Bijdrage Tweeminutendebat over Maak haast met regenwateropvang
Lees verderBijdrage Goedkeuring voor kaalslag de Mient?
Lees verder